קידום אורגני מול קידום ממומן- במה כדאי לבחור

קידום אורגני מול קידום ממומן- במה כדאי לבחור

כמעט לכל עסק כיום יש אתר אינטרנט, הרלוונטי לצורך פרסום העסק ושיווקו לקהל לקוחות רחב ומשמעותי. לא די בבניית אתרים, על מנת לפרסם עסקים ולחשוף אותם לקהל יעד רחב ומשמעותי. בניית אתרים היא השלב הראשון עבור שיווק ופרסום עסקים במדיה הדיגיטלית. השלב השני והחשוב הוא קידום האתר. כיום ישנן שתי שיטות מרכזיות לקידום אתרים: קידום אורגני וקידום ממומן. מטרתן של שיטות הקידום הללו היא להביא תנועה לאתר האינטרנט ובכך לחשוף אותו לקהל לקוחות משמעותי. על מנת לבחור את שיטת הקידום הנכונה לעסק שלך, עליך לבחון פרמטרים שונים העומדים על הפרק כגון: התקציב הרלוונטי לך עבור קידום, הצרכים הייחודיים של העסק שלך, יעדי השיווק ועוד.

מה ההבדל בין קידום אתרים אורגני לקידום אתרים ממומן

קידום אתר אינטרנט במנועי החיפוש הוא דבר חשוב מאוד כיום. כמובן שקידום בגוגל אשר מהווה כיום את מנוע החיפוש הפופולארי והחזק ביותר זהו הדבר הכי חשוב עבור כל אתר אינטרנט. לצורף קידום האתר, ניתן להשתמש בשיטת הקידום האורגני או בשיטת קידום ממומן. בקידום אתרים אורגני, המטרה היא להגדיל את מספר המבקרים באתר, על ידי שיפור המיקום של האתר בתוצאות החיפוש האורגניות המופיעות במנוע החיפוש. תוצאות חיפוש אורגניות משמעותן: תוצאות חיפוש לא ממומנות. קידום ממומן לעומת זאת, מהווה שיטת פרסום במנועי החיפוש. בשיטת פרסום זו, המפרסם מציע מחיר על מנת שהוא יופיע בתוצאות החיפוש הממומנות של מילות מפתח ספציפיות. התשלום הוא רק על מודעות אשר לוחצים עליהן. אם אתם תוהים מהי שיטת הקידום הנכונה לאתר שלכם, הנה היתרונות והחסרונות בקידום האורגני אל מול הקידום הממומן.

[elementor-template id="523"]

קידום אתרים אורגני- יתרונות מול החסרונות

כאשר מדובר בקידום אורגני, היתרונות שלו הם: ראשית כל, יש סיכוי גבוה יותר להחזר ההשקעה הכספית בשיטת קידום זו. תוצאות אורגניות לרוב מקבלות יותר הקלקות מגולשים, מאשר תוצאות ממונות ולכן, סיכוי גבוה יותר שההשקעה על שיטת קידום זו תוחזר למפרסם. שנית, גולשים תופסים את תוצאות החיפוש האורגניות כתוצאות חיפוש אמינות יותר מתוצאות החיפוש הממומן ולכן, הם יבחרו להקליק דווקא עליהן- דבר שיוביל את האתר המקודם בקידום אורגני לחשיפה רחבה יותר ומשמעותית יותר. החסרונות בקידום אורגני גובלות בכך שתוצאות הקידום אינן מידיות. מדובר בתהליך הכולל בו: חקר מילות מפתח ועוד. התוצאות יכולות להופיע גם כמה חודשים לאחר תחילת תהליך הקידום בשיטה זו. כמו כן, מדובר בשוק תחרותי, אשר בו מצויים גם חברות ענק שם תקציבים משמעותיים מאוד עבור קידום אורגני ולכן, אם אתם מהווים עסק או חברה קטנים, לא פעם לא תצליחו להגיע באמצעות קידום אורגני אל תוצאות החיפוש הראשונות.

קידום אתרים ממומן- יתרונות מול חסרונות

היתרונות הגלומים בקידום אתרים ממומן הם: טווח זמן קצר מרגע יצירת הקמפיין ועד הופעתו המודעה בתוצאות החיפוש הראשונות. כמו כן, בקידום ממומן יש שליטה מלאה הן על מילות החיפוש שבעקבותיהן תופיע המודעה שלכן, הן על נוסח המודעה וכמובן על דף הנחיתה שהגולשים יופנו אליו בעקבות הקלקה על המודעה. לאלגוריתם של גוגל, אין שום השפעה על תוצאות החיפוש כאשר מדובר בקידום ממומן והדבר מהווה יתרון נוסף. החסרונות הגובלים בשיטת שיווק זו הם: במידה וקמפיין ממומן לא תוכנן בצורה הטובה ביותר, הרי שכל התקציב המושקע בו יכול להתבזבז ללא שום תוצאה בתחום קידום ופרסום העסק. כמו כן, יש צורך לפנות לחברות העוסקות בתחום השיווק על מנת ליצור קמפיין ממומן איכותי וכן, יש צורך מהותי בשדרוג המודעה כל פעם מחדש על מנת שתהיה רלוונטית.

אז באיזו שיטת קידום כדאי לכם לבחור?

לשאלה זו אין תשובה חד משמעית. הדבר תלוי בעיקר בתקציב העומד לרשותכם לצורך שיווק ופרסום העסק שלכם באינטרנט, ביעדי השיווק שלכם, בזמן אותו אתם מוכנים להשקיע בתהליך הקידום ועוד. חשוב מאוד לבחור באנשי מקצוע המכירים את תחום הקידום, על מנת להתאים את שיטת הקידום הטובה ביותר עבור העסק שלכם. קידום בגוגל כיום או בכל מנוע חיפוש אחר, הוא דבר אשר חייב להתבצע בשיטה הנכונה והטובה ביותר לעסק שלכם, על מנת להגדיל את החשיפה אל העסק שלכם בצורה משמעותית ולסייע לו להיות מוכר יותר, נבחר יותר וריווחי יותר.

 

דילוג לתוכן