קידום אתרים

חברה לקידום אתרים -יתרונות וחסרונות

ערוצים לשיווק באינטרנט

כאשר אנחנו ניגשים לבחור את מי שיבצע בעבורנו את קידום האתרים ולמעשה יהיה אחראי על אסטרטגיית השיווק של האתר שלנו ברשת, בדרך כלל נצטרך לבחור בין חברה לקידום אתרים לבין מקדם אתרים עצמאי. אם בעבר חברות קידום האתרים הן אלו ששלטו בשוק כמעט באופן בלעדי, היום רואים יותר ויותר מקדמי אתרים עצמאיים, כך שהשאלה במי לבחור היא לא שאלה של מה בכך…

בעד : למה לבחור דווקא בחברה לקידום אתרים?מקדם אתרים אמין

ניסיון בזירות קידום שונות – קידום בזירה מסוימת כמו למשל נדל"ן ומשכנתאות אינה דומה לקידום של עורך דין בתחום הרשלנות הרפואית ולכל נישה יש את הניואנסים שלה. לכן, חברות לקידום אתרים הן בדרך כלל חברות שכבר יצא להן לעבוד עם אתרים בתחומים רבים מאוד ושונים אחד מהשני, פשוט בגלל שהיקף הפעילות שלהן הוא הרבה יותר גדול מכזה שמקדם אתרים בודד יכול לעבוד עליו.

תשתית – בלי להיכנס יותר מדי לפרטים טכניים, לחברות קידום אתרים יש תשתית טובה יותר, לפעמיים דווקא בגלל שהיא מטפלת בהרבה מאוד אתרים בבת אחת, ולפעמיים פשוט בגלל שהיא בנתה מערכת קשרים ענפה עם חברות קידום אחרות שמאפשרות לה לשתף עמן פעולה לטובת כל הצדדים.

רוצה לקהל הצעה לקידום אתרים? כל מה שצריך זה למלא כמה פרטים קטנים…

All In One – לעיתים קידום אתרים דורש גם שינויים במבנה האתר עצמו או פעולות שדורשות מתכנת אינטרנט, שלא לדבר על תוכן שיווקי לאתר שגם יתאים לדרישות הקידום. ברוב המקרים מקדם האתרים העצמאי אינו מטפל בדברים האלו בעצמו ולכן הוא יצטרך מתכנת חיצוני, כל שלמעשה ייתכן שהטיפול הנפרד באתר יעלה יותר כסף מאשר העלות הראשונית שהוקצתה לפרויקט (אחרי הכול, מאוד קשה להעריך את העלות של גורם צד שלישי). לעומת זאת, בחברת קידום אתרים הרבה יותר קל להבטיח שלא תהיה חריגה בתקציב.

זמן – נכון שיש מקדמי אתרים עצמאיים מוכשרים מאוד שיכולים לקדם אתרים ממש כמו גדולים, אבל מכיוון שבחברות קידום אתרים יש מספר עובדים שעובדים בסינרגיה אחד עם השני (מחליפי קישורים, חוקרי מילות מפתח, מנהלי קשרי לקוחות), הרי שפרויקט קידום ממוצע בחברה לוקח בדרך כלל פחות זמן, במיוחד אם מדובר באתרים גדולים מאוד שיש להם מספר אגפים וצריך לקדם כל אגף בנפרד.

גיבוי – בחברת קידום אתרים יש תמיד גיבוי, ולכן אם אחד המקדמים חולה או יוצא לחופשה, תמיד יהיה מי שמגבה אותו (אלא אם כן מדובר בחברה קטנה מאוד שדומה מהבחינה הזו למקדם אתרים עצמאי). לעומת זאת, מקדם אתרים עצמאי בדרך כלל לא יכול לקחת מישהו שיחליף אותו ואם הוא יהיה חס וחלילה חולה או ייקח חופשה שנתית, קידום האתר ייעצר, והמתחרים עלולים לנצל זאת על מנת לצבור מומנטום.

נגד : למה עדיף לבחור במקדם אתרים עצמאי על פני חברה לקידום אתריםאבטחת שרת

זמינות – אמנם תמיד יש אפשרות למיילים, אבל יש הרבה כאלו שמעדיפים את הדרך המסורתית. לכן, מקדם אתרים עצמאי תמיד יהיה נגיש יותר מחברת קידום אתרים, בדרך כלל דרך הפלאפון שלו. לעומת זאת, בחברות קידום אתרים לא תמיד יש איש קשר קבוע, וגם אם יש מנהל קשרי לקוחות, לפעמיים יהיה יותר קשה להגיע אליו (לעבור בין שלוחות וכו').

כימיה – חשוב לזכור שגם הכימיה שנוצרת בין חברת הקידום או המקדם לבין הלקוח היא חשובה ושניהם צריכים לדעת לעבוד אחד עם השני כדי להגיע לתוצאות אופטימאליות. דווקא כאן יש יתרון לפרילנס קבוע שאינו מתחלף ובדרך כלל אין עליות או מורדות בקשר מולו.

התחייבות מול הלקוח – ישנם מקרים לא נעימים בהם חברת קידום האתרים לא עושה מספיק בשביל הלקוח למרות שבדוחות החודשיים הכול נראה בסדר, ועד שהלקוח מגלה את זו, הוא כבר השחית חלק גדול מזמנו וכספו. חברת קידום האתרים לא תמיד תפגע מזה מכיוון שיש לה מאגר גדול של לקוחות. לעומת זאת, מקדם אתרים עצמאי בדרך כלל תלוי בכל לקוח שלו ובעיקר בהמלצות מפה לאוזן, ולכן הסיכוי שהוא יתנער מלקוחות מסוימים קטן בצורה משמעותית.

מחיר – אפילו עם כל העלויות החיצוניות של מקדם אתרים עצמאי שלפעמיים מתגלגלות ללקוח (ראו All In One), המחיר של מקדם אתרים עצמאי בדרך כלל יהיה זול יותר מכיוון שהוא בדרך כלל עובד מן הבית ולכן לא צריך לשלם שכירות נוספת, ובנוסף אין לו עובדים חיצונים.

חוזים ארוכי טווח – ברוב חברות קידום האתרים החוזה מול הלקוח הוא חוזה ארוך טווח בלי קשר למצב האתר שלו, ואם מדובר בלקוח קטן מאוד, ייתכן שהחברה כלל לא תסכים לעבוד איתו משום שהדבר לא משתלם לה מבחינת עלויות מול הוצאות. לעומת זאת, מקדם אתרים פרילאנס ישמח בדרך כלל לקחת גם עבודות קטנות וטיפול נקודתי באתרים בעלי פוטנציאל קידום גבוה בזמן קצר (למשל, אתרים שכבר עבדו עליהם בעבר).

לסיכום, הבחירה בין מקדם אתרים עצמאי לבין חברה לקידום אתרים צריכה להיעשות תוך בחינה של כל מקרה לגופו, הן מבחינת ההעדפה האישית של הלקוח והצורה בה הוא מעדיף לעבוד, והן מבחינת מצב האתר שלו והתקציב העומד לרשותו. היה ובחרתם במקדם עצמאי, כדאי שתשקיעו קצת זמן בללמוד מה זה אומר- 'מקדם אתרים עם אחריות לתוצאות'.

חייגו עכשיו