הפרמטרים החשובים ביותר בקידום אורגני לשנת 2023
מאז ומתמיד קידום אתרים אורגני היה תחום מורכב ומסועף, כאשר כולם רוצים להתברג גבוה יותר במנוע החיפוש של גוגל וכפועל יוצא מכך בדרך כלל גם במנועי חיפוש אחרים. על כן כולם חיפשו ומחפשים את הנוסחה הטובה ביותר לקידום אורגני בגוגל. מלבד המהנדסים של גוגל שבנו את האלגוריתם ומבצעים בו שדרוגים דרך קבע, הרי שאף מקדם בעולם לא באמת יודע את הנוסחה המדויקת. עם זאת, על פי אינספור פעולות קידום בארץ ובעולם הנערכים על ידי מיליונים רבים של בעלי אתרים ומקדמי אתרים – טובי המוחות ואנשי המקצוע בתחום צמצמו את רשימת הפרמטרים לכמה עשרות פרמטרים עיקריים. גם בתוך הרשימה הזו יש כמה פרמטרים הנחשבים לבעלי השפעה גבוהה יותר, זאת בהתאם לתקופה, לעדכונים האחרונים של גוגל ולאופן שבו היא רוצה להציג תוצאות לגולשים שלה. חברת מסה מדיה משתפת אתכם כמה מהפרמטרים הללו, כאשר פרמטרים ופרטים נוספים על קידום אתרים תמצאו באתר החברה בכתובת https://www.masamedia.co.il/
אז מה לגבי התוכן והחשיבות שלו בקידום האורגני כיום?
אנו עדים לניצנים של מערכות ממוחשבות המנסות לכתוב מאמרים אולם מחוללים כאלו ואחרות לא יכולים וכנראה גם עדיין לא יוכלו להחליף בני אדם בשנים הקרובות, בוודאי כאשר התוכן צריך להיכתב כיום יותר מאשר איי פעם – בצורה איכותית, נגישה ללקוחות, בשפה ברורה ומובנת וכמובן לתת מענה לצורך. זאת בנוסף לשילוב ביטויי המפתח הנכונים, במקומות הנכונים ובמינון הנכון כדי שגם מנוע החיפוש והסורק שלו יבינו במה בדיוק העמוד עוסק. התוכן הוא עדיין המלך ומחקר מילות מפתח תוך בחירת ביטויים נכונים לקידום הופך להיות חשוב יותר מאיי פעם. מכיוון שיש יותר אתרים ויותר תחרות בכל תחום, גוגל שרוצה להציג ללקוחותיה את התוצאות הרלוונטיות והמדויקות ביותר לחיפוש שלהם, תציג להם אתרים ממוקדים יותר בתוכן שלהם. משום כך גם היררכיית התוכן שתבנו לאתר שלכם תהיה חשובה יותר מתמיד.
מה הכוח של הקישורים כיום?
קישורים מתחלקים לכמה סוגים: קישורים פנימיים, קישורים יוצאים וקישורים נכנסים. קישורים פנימיים אלו קישורים המקשרים בין עמוד אחד באתר שלכם לעמוד אחר בתוך האתר שלכם. רבים נוטים לזלזל בחשיבות של קישורים פנימיים אבל יש להם עוצמה רבה שאסור להתעלם ממנה. מלבד העובדה שהם עוזרים בזרימת התנועה של הגולשים בין העמודים באתר שלכם, הם מספקים ערך לגולשים בכך שהם מספקים להם מידע מלא יותר על מונחים מסוימים המוצגים בטקסט וכמובן מחזקים את הסמכות של אותו ביטוי שממנו את מקשרים.
קישורים יוצאים אלו קישורים מתוך האתר שלכם החוצה. גוגל תעדיף שאתר ינוהל בצורה טבעית ולא שיבוצעו פעולות שונות לדחוף את האתר במעלה תוצאות החיפוש. לכן מבחינה טבעית, אתר לעתים יצטרך גם להוציא ממנו קישורים החוצה ולא רק קישורים הנכנסים אל תוך האתר מבחוץ. לכן כדאי לשתול מפעם לפעם איזה קישור מהתכנים באתר שלכם לאתר חיצוני. לא למתחרים כמובן – אבל לא חסרים אתרים אחרים לקשר מהם.
קישורים נכנסים היה ונשאר אחד הפרמטרים החשובים ביותר בהליך קידום אורגני. כך זה גם יהיה בשנת 2023 וכנראה גם בשנים הבאות, לפחות עד שגוגל תמצא תחליף ראוי. הקישורים מציגים מעין המלצות על האתר שהם מקשרים אליו וככל שמקשרים יותר אל אתר מסוים, כל זמן שמדובר בקישורים אותנטיים מאתרים אמינים ואיכותיים כמובן ולא קישורי ספאם, אלה יתרמו לנקודות זכות בקידום האורגני של אתר מסוים.
סיגנלים חברתיים הולכים להיות חזקים מאוד בתקופה הקרובה:
בשל העלייה במדד הפופולריות של הרשתות החברתיות גוגל לא נשארת אדישה. אתרים שיקבלו יותר שיתופים ברשתות החברתיות, עם יותר תגובות, פרופילים ועמודים עסקיים המקשרים וממליצים על האתר וכו' – כך האתר יקבל בוסט רציני יותר בקידום שלו.