האם יש עדיין מקום לשיווק מסורתי בקידום העסק

האם יש עדיין מקום לשיווק מסורתי בקידום העסק

פלאיירים, מגנטים, מכתבים, ברושורים, על האוטו, בתיבת דואר, על הכניסה של הדלת.. האם יש לשיווק הזה מקום גם היום?  התשובה הקצרה היא "כן!" התשובה הארוכה יותר היא – בהרבה מקרים כן! 

אז מה ההבדל בין שיווק דיגיטלי לשיווק המסורתי

בשיווק דיגיטלי אפשר לנצל את יכולות הטרגוט המדויק של הרשתות ומנועי החיפוש וגם את האלגוריתמים המתוחכמים שלהם. ככה ניתן להקים נכס דיגיטלי שיעזור לכם להגיע לקהל מאוד מדויק בעלויות יחסית נמוכות. בנוסף אפשר לעשות טרגוט שנקרא "רימרקטינג" – לקבל אינפורמציה מי התעניין במוצר או בשירות של המותג ואז לטרגט אותם שוב.  זה יכולת חשובה מאוד כי ידוע שברוב המקרים רק אחרי מספר פעמים שהלקוח הפוטנציאלי ראה את הפרסום הוא יזום רכישה מתוך תחושה שהוא כבר "מכיר את המותג". בשיווק מסורתי אי אפשר לטרגט מחדש וכל "קמפיין פרסומי" הוא יקר באופן יחסי – לקחת מעצב גרפי, לבצע את ההדפסה בבית דפוס, לשלם לדואר או למישהו שיעשה את עבודת החלוקה עצמה – כל זה עולה הרבה כסף.  גם קשה בצורה הזו לפתח "קהילה"  שמתעניינת במוצר ושאפשר להיות איתה ביחסים דינמיים ולהעביר מסרים על בסיס קבוע. אז עם כל היתרונות האלה של שיווק דיגיטלי, האם כדאי לנסות שיווק מסורתי בכלל?

היתרון היחסי של השיווק המסורתי

לשיווק מסורתי יש גם יתרונות על פני שיווק דיגיטלי. יתרון אחד עצום לשיווק המסורתי הוא עקרון המימד הפיזי שבפרסום הזה. יש נייר \ מגנט \ אלמנט כלשהו שאפשר ממש לקחת, לשים בצד, וברגע הנכון להוציא ולעשות פעולה. אז בעקרון אם יש הצעה שאי אפשר לסרב לה עם קריאייטיב טוב אין שום סיבה שאחוז לא מבוטל של לקוחות פוטנציאלים ישמרו את זה ליום שבו הם צריכים את זה (לדוגמא: מעצב שיער ליום שבו צריך תספורת). 

[elementor-template id="523"]

יתרון שני, הוא שבמקרים רבים כשקהל היעד קטן מאוד ונמצא בסביבה קטנה ומרוכזת – לדוגמא מדובר על שכונה קטנה או כמה רחובות בלבד אז לבנות קמפיין בשיווק מסורתי יכול להיות זול משמעותית לעומת קמפיינים דיגיטליים כמו קניית לייקים לדף עסקי בפייסבוק, ואפילו הטרגוט יהיה אפקטיבי יותר! חשוב להבין, בשיווק דיגיטלי ככל שהקהל קטן יותר כך יקר יותר לפרסם פר משתמש. לכן כשמדובר על איזור קטן שבו חי קהל היעד שלך שווה לפרסם בשיווק מסורתי – וזה כמובן בניגוד לעסק שמפרסם לכל הארץ או לאיזור גדול מאוד. עוד דוגמאות למקרים שזה יכול להיות אפקטיבי מאוד:
קהל יעד של מורים בעיר מסוימת – אז אפשר לעשות קמפיין פיזי בבית ספר.
קהל יעד של הורים לתלמידים בעיר מסוימת – כנ"ל.
קהל יעד של עובדי הייטק באיזור מסוים – מחוץ לבנייני הייטק.
וכמובן שיש עוד הרבה דוגמאות.

אז למי כדאי להשתמש בשיווק מסורתי ואיך?

  • כדאי למקצועות ש "פתאום צריך" – אינסטלטורים, טכנאי מזגנים, טכנאי מחשבים, טכנאיים שונים, קוסמטיקאיות, מעצבי שיער, סוכני ביטוח ועוד…
  • כדאי למי שקהל היעד שלו נמצא באיזור מרוכז.
  • כדאי לשלב את זה יחד עם שיווק דיגיטלי כמו למשל שיווק בגוגל אדס, כי תיבת הדואר מהווה עוד נקודת מפגש במסע לקוח. 
  • כדאי לעשות קריאייטיב מאוד טוב והצעה שאי אפשר לסרב לה בשביל שיהיה אפקטיבי.

אם עזרתי אשמח שתכנסו לאתר 10boost ותתרשמו משירותים שונים שאנחנו נותנים, תוכלו לשאול עוד שאלות ולהתייעץ איתנו בחינם.

ירדן מ"תן-בוסט" שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים

 

אולי יעניין אתכם לקרוא גם על:

דילוג לתוכן