דף נחיתה לקמפיינים ממומנים – האם תמיד צריך?

דף נחיתה לקמפיינים ממומנים – האם תמיד צריך?

קידום אתרים ולקוחות לעסק

הרבה בעלי עסקים בוחרים לא להשקיע מעבר למה שכבר מושקע ובוחרים לעשות קמפיינים ממומנים המפנים ישירות אל האתר שלהם.

נכון, יש האומרים שאי יצירת דף נחיתה מיועד לקמפיין/ קבוצת מודעות ספציפיים תפגע להם בקמפיין אך לא תמיד כך המצב ולמה אני מתכוון?

ההחלטה האם לבנות דף נחיתה היא לא שחור או לבן, אין פה תעשה ואל תעשה, השאלה האם לעשות דף נחיתה תלויה במספר שאלות מרכזיות שאנחנו צריכים לשאול את עצמנו. להלן השאלות:

[elementor-template id="523"]

מה אנחנו מציעים?

כשאנחנו מחליטים ללכת על קמפיין ממומן הדבר הכי חשוב הוא הצעת הערך שלנו. לצאת לאוויר עם קמפיין ממומן בלי הצעת ערך זה כמו לצאת למלחמה בלי נשק. אז כן, יכול להיות שיהיו המרות ויכול להיות שאפילו זולות, גם פה אנחנו תלויים במספר לא קטן של גורמים, אך בכל אופן אסור לשכוח שכן מדובר בסוג של הימור. לצד הצלחה בינונית אתם יכולים לנחול כישלון חרוץ כי ההבדל בין כמות הפניות בין עם הצעת ערך לבין בלי הוא שמיים וארץ.

הצעת ערך למעשה אומרת במה אנחנו יותר טובים מהמתחרים שלנו. מה עושה אותנו שונים (כמובן לטובה) מהחנות שלידנו שמוכרת את אותם מוצרים בדיוק. זה יכול להיות משלוח חינם, פריט שני ב-50 אחוז, אחריות ל-7 שנה וכדומה. הכל על מנת שהלקוח יבחר בנו.

איך למעשה הצעת ערך מתקשרת לשאלה האם צריך לעשות דף נחיתה או לא?

יכול להיות שאנחנו לא רוצים לתת את ההצעת ערך הזו לכל המבקרים שלנו באתר, אלא רק לאלה שהגיעו דרך קמפיין ממומן. כלומר אולי המלאי מוגבל, או שאם נציע את זה ללקוחות החוזרים שלנו ההחזר על ההשקעה שלנו יהיה שלילי ונצא בהפסד, או אולי אנחנו קודם רוצים למדוד את הקמפיין לקהל הממומן לפני שאנחנו מציעים אותו לכולם. כל בעל עסק צריך לעשות את השיקולים שלו עם הצעת הערך ואז להבין האם הוא צריך דף נחיתה או לא.

מטרה

אל תעשו מיקס ותערבבו בין הדברים. הצעת ערך ומטרה זה שני דברים שונים. בדומה לשאלות של גוגל או פייסבוק כשאנחנו יוצרים קמפיינים תשאלו את עצמכם את אותה שאלה ששתי הפלטפורמות הענקיות הללו שואלות אתכם – מה המטרה של הקמפיין?

לייצר חשיפה? לעודד מכירות? להשאיר פרטים? ברגע שתדעו מה המטרה אתם גם תדעו יותר טוב האם לכוון לדף נחיתה ייעודי או לדף באתר.

לדוגמא: אם אתם רוצים להיכנס לתודעה של אנשים בלי התמקדות במשהו ספציפי אלא שיראו שיש לכם חנות עם שפע של מוצרים איכותיים ולתת מידע עליכם תלכו על חשיפה = בלי דף נחיתה.

המוצר

מה הוא המוצר שלנו. זהות המוצר הוא פרמטר לא פחות חשוב משאר הפרמטרים שמצוינים בכתבה. האם המוצר הזה בכלל קיים באתר? האם אנחנו בכלל מעוניינים לשלב אותו באתר או שרוצים להתחיל למכור אותו בנפרד על מנת למדוד אם כדאי לשים אותו באתר? האם המוצר מתקשר באיזושהי דרך למוצרים המופיעים באתר? אלו שאלות שחייבים לשאול את עצמנו.

ברודקאסט

האתר

בהמשך לסעיפים למעלה. האתר הוא גורם מאוד חשוב בקבלת ההחלטה האם יש צורך בבניית דף נחיתה או שלא. אם נשים לרגע בצד את כל מה שכתבנו למעלה הרי שאלו לא הסיבות היחידות למה נשאלת השאלה. למה אני מתכוון? צריך לבדוק האם האתר בכלל כשיר לשמש כדף נחיתה. אם האתר הוא אתר חנות ויש בו מערכת סליקה, האם אפשר בכלל לפרסם את המוצר הספציפי שאנחנו רוצים באתר, האם האתר בכלל נראה טוב ומזמין מבחינת חווית המשתמש? יש בו מספיק מידע ומוצרים על הקטגוריה שאנחנו מעוניינים לפרסם, האם הוא נענש בעבר בגוגל או שפרצו אליו את כל הדברים האלה אנחנו צריכים לקחת בחשבון בגזרת האתר.

מי הוא קהל היעד שלנו?

מי הוא קהל היעד שלנו זו היא שאלה שאנחנו לא יכולים להתעלם ממנה.

האם קהל היעד שלנו שונה מקהל היעד שנמצא באתר? האם הוא דומה אבל לא זהה? האם אנחנו רוצים להתמקד בכל הקהל שנמצא באתר או רק באלה שביקרו בעמוד ספציפי באתר. קהל היעד שלנו אשר נמצא בתחום קידום אתרים אורגני עלול להיות שונה לחלוטין מקהל היעד בקידום הממומן.

האם יש לנו תקציב

השאלה האחרונה אך המתבקשת ביותר. אם ענינו על כל השאלות והגענו למסקנה שיש צורך בבניית דף נחיתה אך אין לנו את הכסף לכך אל תצאו עם הקמפיין לאוויר.

לסיכום

אלו הן 6 השאלות שאנחנו חייבים לשאול את עצמנו על מנת לקבל את ההחלטה האם יש צורך בבניית דף נחיתה.

אולי מתאים לכם יותר: קידום אתרים אורגני?

 

 

דילוג לתוכן