עיצוב וחווית משתמש

שיפור חוויית המשתמש להגדלת המרות ומכירות באתר האינטרנט – המשולש הקדוש

שיפור חוויית המשתמש להגדלת המרות ומכירות באתר האינטרנט - המשולש הקדוש

רבים יגידו שקניות הן בגדר בילוי עבורם, אך עבור כל צרכן חוויית הקנייה בנויה מפרמטרים שונים. כל אחד נהנה בדרך שונה מהקניות שהוא עורך, חלק מעדיפים לטייל בשווקים, להריח, לטעום ולחוש במוצרים באופן אותנטי ככל שניתן, ואילו אחרים נהנים מרכישה בחלל ממוזג ומעוצב עם מוזיקת רקע. אך כשעוסקים בקניות אינטרנטיות, חוויית הקנייה מחליפה את שמה ודמותה לחוויית המשתמש, וככל שתיטיבו להשקיע בה יותר, כך יגדלו סיכוייכם להשאיר את הקונים הפוטנציאלים בחנות האינטרנטית שלכם יותר זמן, וכמובן לבצע יותר רכישות.

חוויית משתמש – אטרקציה או מניפולציה?

חוויית המשתמש מתייחסת לסדרת התנהגויות, שהצרכנים מציגים בעת האינטראקציה עם אתר האינטרנט שלכם, ועליה משפיעים גורמים שונים החל מעיצוב האתר ועד לטופס מילוי הפרטים לביצוע הרכישה. אם נרצה לפשט את ההגדרה, נתאר את חוויית המשתמש כמדד למידת הקלות בה הצרכן מתמצא באתר וכמה נעים לו לבצע בו רכישה.

ככל שחוויית המשתמש באתר שלכם תהיה טובה יותר, כך יהיה לכם קל יותר לנווט את הלקוחות הפוטנציאלים, שפוקדים את החנות האינטרנטית שלכם, דרך משפך ההמרות, ולהניעם לבצע רישום או רכישה.  שיפור המרות זה שם המשחק.

רוצה לקהל הצעה לקידום אתרים? כל מה שצריך זה למלא כמה פרטים קטנים…

שיפור חוויית המשתמש – הסיכויים הטובים ביותר של העסק שלך בזירה המקוונת

את חוויית המשתמש ניתן לחלק ל- 3 רבדים, המהווים את השילוש הקדוש: הרובד העיצובי, הרובד הפונקציונלי והרובד השירותי. חשוב להבין, ששלושת המרכיבים הללו חייבים לחבור יחד לכדי מוצר אחד איכותי ומהודק, והשילוב הזה הוא האתגר האמיתי, שעומד בפני מקימי חנויות אינטרנטיות.

לעצב את חוויית המשתמש

שיפור חוויית המשתמש להגדלת המרות ומכירות באתר האינטרנט - המשולש הקדוש

אם רכשתם שירות של בניית אתרים ראות האתר היא חלק חשוב בחוויית המשתמש, שכן אם האתר אינו נעים לעין, המשתמשים ינטשו אותו במהרה, ולא יעניקו לו הזדמנות שנייה. חשוב לדעת, שאחד הפרמטרים מבין רבים, שבאמצעותם בוחן גוגל את האתר שלכם, הוא זמן השהות של המשתמש באתר, ונטישה מהירה עלולה לדרדר את האתר למקומות נמוכים מאוד במנוע החיפוש, לפגוע בקידום שלו ובכך לפגוע בסיכוייכם להניב ממנו רווחים. לכן בעת עיצוב האתר חשוב לשים לב למספר גורמים:

  • פונטים מתאימים– קיימים אינספור פונטים בהם ניתן להשתמש, אך חשוב להתאים את הפונט למוצרים הנמכרים בחנות וקהל היעד אליו פונים. למשל, פונטים עגולים ורכים יתאימו פחות לענף הבנייה, ויתאימו יותר למכירת מוצרי ילדים ותינוקות. שימוש בפונט לא נכון יצור דיסוננס בקרב הגולשים, יגרום לחוסר אמון בינם לבין המותג ויפגע בסיכויי המכירה.
  • צבעים מתאימים– בדומה לפונטים, לצבעים משקל רב בבחירת המשתמש האם לרכוש בחנות שלכם או אצל המתחרים. שימוש בצבע הירוק לדוגמה יתאים יותר למוצרים טבעיים, אקולוגיים ולאורח חיים בריא לעומת הצבע האדום. כמו כן, השילוב שבין הצבעים והמינון שלהם ישפיעו גם הם על חוויית המשתמש, ויש להשתמש בהם בצורה חכמה, מתוחכמת ומדויקת.
  • אחידות המותג– על מנת לשדר אמינות ואיכות, המותג שלכם חייב להיות מיוצג באופן אחיד בכל דפי האתר באמצעות שפה מיתוגית, המתאפיינת בגורמים שציינו, פונטים וצבעים, יחד עם לוגו, אייקונים וסמלים אחידים. חשוב שכולם ידברו בשפה עיצובית אחידה על מנת להעביר מסר אחיד וברור ללקוחות הפוטנציאליים בחנות האינטרנטית שלכם.
  • עידן הבאנרים הנכחד– הימנעו מהפיתוי למקם באנרים שונים באתר. בעבר שימשו הבאנרים כאמצעי פרסום ודרך נוספת להכניס כסף, אך זכרו, שאתם רוצים לכוון את הרוכשים באתר לביצוע עיסקה, וכל באנר הוא בגדר הסחת דעת, שמניעה אותו מתהליך הרכישה.

לייעל את חוויית המשתמש

שיפור חוויית המשתמש להגדלת המרות ומכירות באתר האינטרנט - המשולש הקדוש

עליכם לוודא שלרוכשים באתר יהיה קל ככל האפשר לנווט ולמצוא את מה שהם מחפשים, ולבסוף לבצע רכישה. תהליכים מורכבים ועומס פעולות עלול לגרום לחוסר סבלנות מצידם, חוסר אמון ונטישת האתר. לצורך העניין חשוב לשים דגש על מספר גורמים:

  • רספונסיביות– השימוש בטבלטים ובמכשירים הניידים הולך וגובר, ומרבית החלטות הרכישה נעשות מהנייד. לכן חשוב להתאים את החנות האינטרנטית שלכם לכלל המכשירים ומגוון המסכים, כך שתתאים למחשבים ניידים, נייחים, מסכי מגע ורזולוציות. שונות.
  • נגישות– הנגישות היא כבר לא מותרות, ונקבעה כפרמטר חובה בכל אתר בהתאם לחוק הנגישות מאוקטובר 2017, שקובע את ההנחיות, על פיהן יש להנגיש אתרי אינטרנט ללקויי ראייה, כבדי שמיעה ובעלי מוגבלויות פיזיות, שמתקשים לתפעל את המחשב.
  • טופס רכישה קצר וקולע– בטופס מילוי הפרטים דרשו מלקוחות החנות האינטרנטית שלכם אך ורק את הפרטים החיוניים לכם לביצוע עיסקה. עודף פרטים ושאלות מרובות עלולות להתיש את הצרכן, לפגוע באמון שלו בכם ולהפסיק את הרכישה עוד לפני שבוצעה.

להעניק חוויית שירות למשתמש

שיפור חוויית המשתמש להגדלת המרות ומכירות באתר האינטרנט - המשולש הקדוש

כמו בכל עסק, גם בחנות האינטרנטית שלכם, הלקוחות שלכם ישמחו לקבל מכם שירות זמין, אדיב ואישי עד כמה שניתן, ולשם כך תוכלו להסתייע בכמה פעולות ותוספים:

  • שירות לקוחות– שירות לקוחות לקהל המבקרים בחנות שלכם יכול להתבצע באמצעות צ'אט עם נציג, אפשרות לשליחת מייל ומענה טלפוני. ככל שתיטיבו לתת ללקוחותיכם ערוצי תקשורת רבים יותר, כך ייטב, אך חשוב מכך, דאגו למענה מהיר ככל שניתן עבור כל פנייה, שאלה או התלבטות. זכרו, שהגולשים יכולים לעבור אל המתחרים שלכם ברשת בקליק, ולכן מומלץ לתת להם מענה מהיר, מקצועי והולם.
  • פרסונליזציה– פנייה אישית ללקוחותיכם מהדקת את הקשר ביניכם ומגדילה את האמון שלהם בכם.
  • רימרקטינג– ככל שתצליחו לקלוע למה שלקוחותיכם מחפשים, כך תצליחו לבצע יותר עסקאות מקוונות. לשם כך מומלץ להציע לרוכשים בחנות האינטרנטית שלכם שירותים ומוצרים בהתאם לחיפושים ורכישות שביצעו בעבר. לדוגמה, אם לקוח רכש בעבר בגדי ספורט לרכיבה על אופניים, ייתכן שיזדקק גם לאביזרים לרכיבה, ולכן כדאי לחשוף אותם בפניו. כל איש שיווק טוב עושה זאת. אם אינכם יודעים לעשות זאת בעצמכם אתם יכולים לקחת שירות של יועץ שיווק דיגיטלי והוא יעזור לכם להטמיע את הקודים האלו.
  • רשימת משאלות– צרכני אינטרנט אוהבים להכין רשימות של המוצרים שמוצאים חן בעיניהם או שהם שוקלים לרכוש בעתיד כלשהו. אם אתם בונים חנות וירטואלית רצוי לאפשר ללקוחותיכם לבנות את רשימת המשאלות שלהם, להוסיף ולצמצם אפשרויות רכישה ולבחון פריטים שעניינו אותם במועד מאוחר יותר. כך תגדילו את סיכויי המכירה וללמוד על צורכיהם והתנהגויות הצריכה שלהם.
  • המלצות למוצרים– אפשרו ללקוחותיכם להוסיף המלצות למוצרים שרכשו דרך האתר. הצרכנים ברשת מחפשים תמיד עדויות לשימושים שנעשו במוצר אותו הם מבקשים לצרוך וביקורות אודות הספק שסיפק את המוצר, כי גם בעידן הדיגיטלי הפרסומת הטובה ביותר היא המלצה מעוד לקוח מרוצה.

לסיכום: אתם יכולים לעבוד עם משרד שיווק ופרסום או יועץ שיווק דיגיטלי שיעזור לכם להתנהל מול החברה שלכם לבניית אתרים בנושא חווית המשתמש. בכל מקרה הנושא הופך לרלוונטי יותר מתמיד בעולם בו חברת גוגל מצהירה על כך שחווית המשתמש היא אחד הפרמטרים החשובים שבעקבותיו הם מחליטים כיצד לדרג אתרים.