קידום איכותי של אתר עסקי בגוגל – איך עושים את זה נכון

יש להניח שלפני שהייתם בעלי עסקים, לא באמת עניין אתכם כיצד הגוגל עובד ומהו הדבר הזה שגרם לכם, כלקוחות, לבחור להיכנס לאתר של עסק מסוים, במקום לאתר דומה המציע את אותו השירות. ייתכן ופשוט הקשתם "מנעולן באשדוד" או "חנות פרחים ברעננה", בהתאם כמובן לשירות שהזדקקתם לו – ובסופו של דבר פניתם אל אחד מבין העסקים שהופיעו בדף הראשון של תוצאות החיפוש שעלו על המסך. בדיוק את הלוגיקה הזו פיצחו מקדמי האתרים, כאשר הכלים של הקידום האיכותי בגוגל הנקרא קידום אורגני, משמשים עסקים רבים בכל העולם ומסייעים להם להגדיל את המכירות בצורה ניכרת.
לפני הכל – למה זה חשוב שתקפידו על האופן שבו אתם נראים באינטרנט?
האתר העסקי שלכם מהווה את הנוכחות הדיגיטלית של העסק והיא חשובה במיוחד. זוהי למעשה "תעודת הזהות" שלכם, ובדיוק בגלל זה בניית אתרי תדמית היא מלאכה שיש לתת רק למומחים לבניית אתרים לבצע אותה.
אתר של עסק המיועד לייצר עבורו תדמית מסוימת, צריך להכיל בתוכו באופן שהוא הן תצוגתי והן מבחינת התכנים – את תמצית המסר שהעסק מעוניין להעביר ללקוחות. המסר יכול להיות, כמובן, שיווקי, אבל הרעיון הוא לייצר אווירה ותחושה מסוימת המזוהה עם העסק, ברגע שבו הגולשים נכנסים אל האתר.
הגרפיקה, שילוב של פונטים מסוימים, סידור הטקסט, כפתורי האינטראקציה עם הגולשים – כל אלה ועוד, הם הדברים שמייצרים את הנראות והתחושתיות של האתר בעיניי לקוחות פוטנציאליים. אתר תדמיתי צריך לייצג אתכם ואת העסק שלכם נאמנה, על מנת שהגולשים יבינו מייד "עם מי יש להם עסק", יתרשמו לטובה ובסופו של דבר גם ישלמו כסף בעד השירות שאתם מציעים להם לקנות מכם.
מדוע קידום אתרים אורגני בגוגל הוא השיטה המועדפת על ידי בעלי עסקים היום
כאשר חנות אינטרנטית מגיעה אל העולם הווירטואלי, היא מתמקמת בתוך גוגל וכעת המטרה היא "להעלות" אותה למעלה, בביטויים הנפוצים והשכיחים ביותר לחיפוש באותו התחום. קידום אורגני לוקח זמן, כאשר לעיתים התהליך יתמשך כמה חודשים עד שאתר באמת יגיע לתוצאות משביעות רצון. עם זאת – וכאן היתרון הגדול – קשה לערער את מעמדו של אתר שהגיע למקום "טוב".
ביצוע אופטימיזציה באופן שוטף ויותר מכך – הקפדה על קידום אורגני איכותי, מלא בתוכן וערך לגולש, כזה ששם דגש על מילות חיפוש פופולריות – היא זו שתוביל לכך שהאתר יישאר במקום גבוה ובעל העסק ירוויח מכך לאורך תקופה ארוכה.
האם קידום אורגני מתאים לכולם?
לעסקים חדשים ממש, ייתכן ולא יהיו את המשאבים להמתין עד שהקידום האורגני לבדו יביא לעלייה בכמות הגולשים ומשם להגדלת מעגל הלקוחות המשלמים. לפעמים כדאי לשלב, לפחות בשלב ההתחלתי, פעולות של קידום ממומן ביחד עם האורגני. בסופו של דבר עם התייצבות מאזן הכספים של העסק, ניתן יהיה לוותר על הקידום הממומן ולהשקיע את התקציב בקידום אורגני ברמה גבוהה שיספק תוצאות מיטביות.