אינטרנט

איך לקבל קליקים ולידים מאינסטגרם בצורה אורגנית?

קליקים ולידים אורגניים מאינסטגרם

אינסטגרם היא פלטפורמה מצוינת לשיווק וקידום של עסקים וחברות. מכיוון שהיא פלטפורמה ויזואלית, כדי לייצר בה המרות חובה להעלות תוכן ויזואלי איכותי, מעוצב היטב ומעביר את המסר של המותג שלכם בצורה חדה וברורה. הסיבה שבאינסטגרם קשה לייצר לידים בצורה אורגנית יותר משאר הרשתות החברתיות היא מכיוון שאינסטגרם לא מאפשרת פרסום של לינקים הניתנים ללחיצה, מה שעוצר מעט את המשפך השיווקי ואת הטראפיק. קשה לא אומר שזה בלתי אפשרי ובמאמר הבר נדבר על הדרכים שבעזרתם ניתן לייצר יותר קליקים ולידים אורגניים באינסטגרם:

1. צרו תוכן שמושך את העין

איכות התוכן חיונית לכל אסטרטגיית שיווק ובסיסית עבור פלטפורמה כמו אינסטגרם. המטרה שלכם היא שאנשים יפסיקו לגלול כשהם רואים את הפוסט שלכם. אחרת, שום דבר אחר שתעשו כדי לייצר יותר המרות לא יהיה אפקטיבי. אתם צריכים ליצור תוכן שמושך את העין מספיק כדי שהגולשים יעצרו את הגלילה לראות את הפוסט ויקראו את הכיתוב. כמו כל תוכן איכותי שקיים, היצירה שלו מצריכה סיעור מוחות, ניתוח של התחרות, והרבה ניסוי וטעייה. יצירת תוכן איכותי לאינסטגרם מחייבת אתכם בעבודה עם איש מקצוע שמעצב פוסטים וסרטונים או לחילופין אפליקציות לעריכת סרטונים ותמונות. בין האפליקציות המומלצות תמצאו את Videoleap (לאפל בלבד) שבעזרתה ניתן לערוך סרטונים בצורה מקצועית וגם לשאוב השראה לסרטונים נוספים.

צרו תוכן שמושך את העין

רוצה לקהל הצעה לקידום אתרים? כל מה שצריך זה למלא כמה פרטים קטנים…
אפשר גם בטלפון: 052-9787219

2. השתמשו ב-CTA איפה שאפשר

אחד הכללים הכי חשובים לביצוע אופטימיזציה עובד גם באינסטגרם בצורה טובה. שימוש ב-CTA (קריאה לפעולה – Call To Action). רוב האנשים לא יחשבו לבצע פעולה מסוימת אלא אם כן אומרים להם במפורש לעשות אותה. זה נכון גם עבור אינסטגרם, שבה גולשים ריגלים לגלול, לעשות לייק ולא מחפשים קישורים ללחוץ עליהם. אל תשכחו להזמין את העוקבים שלכם ללחוץ על קישור בביו תוך כדי שאתם הופכים בקשה זו לטבעית ומשמעותית הם ההקשר הנכון. לדוגמה: "לחצו על הלינק בביו לסיפור המלא", "לחצו על הלינק בביו כדי לראות את הסרטון באיכות גבוהה", "לחצו על הלינק בביו כדי לקבל הורדה בחינם" וכו. אתם לא צריכים להשתמש ב-CTA בכל פוסט או סטורי שאתם מעלים. אם אתם מעדכנים את העמוד כל יום, השתמשו ב-CTA כמה פעמים בשבוע כדי לייצר פעולות משמעותיות כמו המרות או מכירות.

3. תעצבו את הביוגרפיה שלכם (מידע על העמוד)

רוב הסיכויים שמבקרים בפרופיל שלכם יהיו סקרנים מספיק כדי ללחוץ על הקישור המופיע בו (שהוא גם הקישור הקליקבילי היחידי באינסטגרם). כדי לגרום לגולשים ללחוץ אתם צריכים לעצב את הביוגרפיה שלכם כדי שתעורר סקרנות ותזמין את הגולשים ללחוץ על הקישור. כדי שהדף שלכם יהיה נגיש יותר, השקיעו זמן כדי להכיר את קהל היעד ולבנות את הקהילה שלכם. עצבו את העמוד שלכם עם כל הפרטים הרלוונטיים ופרטים ליצירת קשר כדי שהגולשים שלכם ירגישו בטוח לעבור לאתר האינטרנט של העמוד.

4. צרו סטורים קליקביליים

מלבד הלינק שמופיע בביו של העמוד, הסטורי באינסטגרם הוא המקום היחידי בו ניתן לפרסם לינק לחיץ. כדי שיהיה באפשרותכם את האפשרות להוציא לינקים לחיצים מהסטוריז שלכם אתם צריכים לעמוד בתנאים הבאים:

  • לאשר את חשבון האינסטגרם שלכם
  • יש לכם מעל ל-10,000 עוקבים

לאחר שתהיו זכאים, תראו אפשרות להוסיף כתובת URL כאשר אתם מעלים סטורי חדש. סטורי שניתן ללחיצה מביא את הצופים שלכם ישירות לאתר שלכם ברגע שהם לוחצים עליו או מעבירים למעלה (Swipe Up). השימוש בסטורי לחיץ מגדיל בצורה משמעותית את כמות הקליקים והלידים שאתם מקבלים מכיוון שכעת אתם יכולים להמיר ישירות גולשים בלחיצת כפתור מבלי שהם יצטרכו להיכנס לקישור בצורה ידנית. בנוסף העובדה שקישור לחיץ מתאפשרת רק לחשבונות מאושרים עם 10,000 עוקבים ומעלה מראה לגולשים שמדובר בעסק אמין עם קהל לקוחות עצום.

צרו סטורים קליקביליים

5. עשו אופטימיזציה לדף הנחיתה באתר

שלב שבדרך כלל לא חושבים עליו כשמנסים לייצר יותר לידים באינסטגרם הוא האופטימיזציה בדף הנחיתה. רוב משתמשי אינסטגרם משתמשים כמובן באפליקציה ולכן רוב התנועה שלכם לאתר תגיע ממכשירים ניידים. תוודאו שדף הנחיתה נראה טוב במובייל וגם נטען בצורה מהירה. אופטימיזציה נוספת שכדאי לבצע בדף הנחיתה היא מיקוד החלק העליון של הדף בתוכן שישאיר את הגולש בעמוד. מכיוון שהמשתמשים באינסטגרם עצרו את הגלילה שלהם כדי להיכנס לאתר שלכם, אם דף הנחיתה לא ימשוך את תשומת הלב שלהם במהירות הם ינטשו אותו תוך כמה שניות בלבד. לבסוף, עליכם לוודא שהתוכן בדף תואם את דף הנחיתה. אם לדוגמה ב-CTA רשום "לחצו על הקישור להורדה בחינם", הדבר הראשון שצריך להופיע בדף הנחיתה הוא ההורדה של מה שציינתם.

לסיכום

בנייה של משפך טראפיק והמרות בצורה אורגנית באינסטגרם זה תהליך מתמשך. שום אסטרטגייה שיווקית לא מאפשרת לכם לבנות את עמוד האינסטגרם שלכם פעם אחת ולהישען אחורה ולחכות שהילדים וההמרות יזרמו. הדרגים שסקרנו במאמר הזה יעזרו לכם להתאים את האסטרטגיה שלכם באינסטגרם ולמקד את עיקר העבודה כדי לבנות את הקהל הנכון סביבכם, שבסופו של דבר יהפוך ללקוחות משלמים. ככל שתתמידו באסטרטגייה שלכם באינסטגרם, תוכלו לראות את העמוד שלכם גודל, את אחוז המעורבות בעמוד מזנק וגם תקבלו יותר קליקים ולידים בצורה משמעותית.

על הכותב

אור פיאלקוב, בן 38, מייסד ומנכ”ל חברת פיאלקוב דיגיטל, חברה המתמחה בפרסום בגוגל ומגוון ערוצים נוספים. מומחה קידום ממומן בגוגל, מעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק בעזרת כלים מתקדמים לחברות וליחידים. הבעלים של EasyCloud, חברה שמנגישה שרת VPS ואת עולם אחסון האתרים בענן בעזרת Cloudways לכל אחד. דרך חברות אחסון הענן הגדולות בעולם עם ממשק נוח, אבטחת אתרים מקסימלית ומחיר מעולה.