קידום אורגני – כמה זה אמור לעלות?

קידום אורגני – כמה זה אמור לעלות?

כמה עולה קידום אורגני

אחת השאלות הפופולאריות שבעלי אתרים שואלים את עצמם כאשר הם מחפשים אחר חברת קידום אתרים מקצועית שתנהל עבורם את תהליך הקידום האתר, היא כמה קידום אורגני אמור לעלות בחודש? ובכן, מדובר בשאלה שהיא מורכבת, ויש לכך כמה סיבות עיקריות.

 

קידום אתרים מה אני מקבל?

ראשית חשוב להבין את ההבדל בין קידום אורגני נטו לבין פעולות שיווקיות נוספות כמו למשל שיווק וקידום ברשתות חברתיות, פרסום בגוגל, מיתוג, ניהול מוניטין ועוד.

[elementor-template id="523"]

 

ככל שנקבל יותר שירותים בתוך העולם של קידום אתרים, ככה ברוב המקרים, המחיר שנשלם בחודש עולה. יחד עם זאת, גם בתוך התהליך של קידום אורגני יש כל מיני תתי קטגוריות ותהליכים אותן חברות לקידום אתרים מבצעות, ולכן חשוב להבין קודם כל מה אנחנו צריכים? כלומר האם יש לנו צרכים נוספים פרט לקידום אתרים פרופר, וגם כאן – מה בעצם הקידום הזה כולל?

 

קידום אתרים פרילנסר או חברה?

דבר נוסף שמשפיע על המחיר החודשי שנשלם על קידום אתרים הוא מי בעצם יספק לנו את השירות הזה. פרילנסר או חברה. אם חושבים על זה שניה לעומק מגלים כי לחברה יש המון הוצאות שלרוב לפרילנסרים העוסקים בתחום של קידום אתרים אין, בין אם זה שכר דירה (פרילנסר מקדם אתרים לרוב יעבוד מהבית או ממשרד קטן), שיווק ופרסום, עובדים, חשבונות ועוד. לכן, ברוב המקרים שירות קידום אתרים של חברה יעלה יותר מאשר קידום שעושה עבורנו פרילנסר. אך מצד שני כאשר אנחנו בחורים בחרת לקידום אורגני לא נסתכן בכך שהפרילנסר שלנו יעלם יום אחד או סתם יהיה חולה ולא יהיה זמין לקידום האתר שלנו.

 

אז לפני שמחליטים במה ובמי לבחור, יש מספר דברים שעלינו לשים לב אליהם הן מהצד שלנו הלקוח והן מהצד של החברה שתספק לנו את אחד השירותים החשובים בעידן הדיגיטלי בו אנו חיים – קידום אתרים.

 

עד כמה גדולה התחרות?

כשאנחנו אומרים תחרות, ההתייחסות היא לנושא האתר. כלומר, עלינו לענות על השאלה הבאה: עד כמה האתר שלנו ת-ח-ר-ו-ת-י-?. או אם נדייק את זה – עד כמה התחום של האתר תחרותי. לצורך הדוגמא: משרד עורכי דין בתל אביב נחשב לאחד התחומים הכי תחרותיים ברשת (קראו בנושא בכתבה על קידום אתרים לעורכי דין) לצד מנעולן בירושלים. לעומת זאת, אתר שמוכר בובות עבודת יד, נחשבת לפחות תחרותי. תחום תחרותי נוסף מעולם התיירות הוא צימרים. תחומים שהם יותר תחרותיים לוקח הרבה יותר זמן לקדם בהשוואה לתחומים פחות תחרותיים. לפעמים זה עניין של שנים. ואיך זה קשור? זה קשור משום שכאשר עלינו לקדם אתר עם רמת תחרות גבוהה, נדרשת הרבה יותר עבודה מכיוון שיותר בעלי אתרים מעוניינים לדחוף את האתר שלהם לראש הרשימה בגוגל. כלומר, ככל שיש על האתר שלנו יותר עבודה וזה עוד לפני שבכלל התחלנו לקדם אותו, המחיר של הקידום יעלה.

 

עד כמה הקוד מעודכן?

כאשר האתר אותו אנו רוצים לקדם מיושן בהיבט של ON PAGE, לפעמים ידרשו לנו כמה חודשים כדי לקדם אותו ולבצע כל מיני תיקונים בקוד עצמו. לא תמיד יש מתכנתים בחברת ה- SEO מולה אנו רוצים לעבוד ולכן הרבה פעמים אנחנו צריכים גם לשכור שירות של מישהו חיצוני. לפעמים בכלל צריך לבנות אתר חדש וזה עוד תמחור בפני עצמו. יש גם מצבים בהם רוב האתר מכיל תכנים משוכפלים וגם כאן נכנס התפקיד של חברת קידום האתרים וזה גם משהו שמאוד משפיע על המחיר הסופי של הקידום.

 

קידום בארץ או בחו"ל?

דבר נוסף שמשפיע על מחיר הקידום הוא כל הנושא של קידום בארץ ובחו"ל. ברמת העיקרון, אם אנחנו רוצים לקדם באנגלית, התוכן נחשב ליקר יותר ובכלל כשמקדמים מוצר או שירות בינלאומי, זה משפיע גם על המחיר.

 

ומה לגבי הצד של חברת קידום אתרים?

כמו שאומרים, לכל מטבע יש שני צדדים, וזה נכון גם בקידום אתרים. אין ספק כי יש קריטריונים נוספים בהיבט של החברה שמשפיעים על המחיר. למשל, ככל שהחברה יותר וותיקה, ככל שיש לה יותר ניסיון זה מעיד על הוכחות בשטח ויש לזה חשיבות מאוד גדולה. חברות קידום אתרים עם ותק של למעלה מ-7, 8 שנים ואפילו יותר מזה, קידמו כל כך הרבה אתרים והם יודעים בדיוק מה לעשות. דברים נוספים שמשפיעים על התמחור בהיבט של החברה קשורים לכמות השירותים שהחברה מספקת ללקוח לצד ניסיון נושאי. כלומר, יש חברות שעובדות רק עם עסקים הפועלים בתחומים מסוימים.

 

לסיכום, כמו שאתם שמים לב יש לא מעט קריטריונים המשפיעים על המחיר הסופי של קידום אתרים, אפשר להגיד שמחיר של קידום אתרים נע בין 1,500 ₪ ועד 5,000 ₪ לאתרים קטנים ובינוניים, ולכן עלינו להתייחס לצרכים השיווקיים שלנו כעסק. לתקציב העומד ברשותנו לצד בחינת הניסיון והמקצועיות של החברה בה אנו בוחרים.

דילוג לתוכן