5 דברים שחשוב לדעת על גוגל אנליטיקס

גוגל אנליטיקס היא תוכנה מורכבת עם אין ספור אפשרויות, ולכן רבים לא מכירים את המאפיינים. במדריך הבא נציג לכם 5 דברים שחשוב לדעת, שכנראה לא ידעתם.
גוגל אנליטיקס – מהם חמשת הדברים שהכי חשוב לדעת?
גוגל אנליטיקס (Google Analytics) הוא כלי אשר מאפשר לקבל נתונים סטטיסטים אודות תנועת הגולשים באתר, כמו גם נתונים נוספים. ניתן לקרוא בהרחבה במאמר של חברת REGOלצורך הבנה מעמיקה. להלן הצצה לחמישה מאפיינים בולטים אותם כדאי להכיר:
מידע קונקרטי לגבי מספר הכניסות לאתר
כחלק מתמהיל השיווק של האתר, אחד הנדבכים החשובים ביותר הוא כמובן מספר הגולשים אשר נכנסים לאתר. למעשה, באמצעות הכלי המתקדם הזה ניתן לראות את מספר הגולשים בזמן אמת אשר נכנסו לאתר בחודש האחרון, ומכך להסיק מסקנות – בהתאם לנתונים. מדובר בנתון חיוני אשר באמצעותו ניתן להחליט האם להמשיך בתמהיל השיווק והפרסום או שמא לשנות כיוון, ולכן באלמנט בסיסי שחשוב לדעת לגבי הנתונים אותם ניתן לקבל באמצעות גוגל אנליטיקס .
מקור התנועות לאתר
באמצעות גוגל אנליטיקס ניתן להסיק מאיפה הגיעו הגולשים לאתר, בין אם מדובר בגולשים אשר הגיעו דרך הרשתות החברתיות, מערכת הפרסום של גוגל וכו'. למעשה, באמצעות בחינת הנתונים תוכלו להבין איפה כדאי לכם להשקיע את הכסף מבחינת השיווק והפרסום, ובכך למקד ההשקעה הכספית באופן אפקטיבי. אם לדוגמא אתם מבחינים כי רוב הגולשים מגיעים דרך הפייסבוק ולא דרך פרסום בגוגל, תוכלו להגדיל את הפרסום בנתיב של הרשתות החברתיות ובכך לקבל חשיפה ממוקדת ויעילה אשר מקורה כאמור מהנתונים של גוגל אנליטיקס .
הבנה של הפלטפורמה באמצעותה נכנסים הגולשים לאתר
רבים אינם מודעים לעובדה כי באמצעות גוגל אנליטיקס ניתן לדעת באיזה כלי השתמשו הגולשים בעת כניסתם לאתר. במילים אחרות, האם הגולשים נכנסו לאתר דרך הפלאפון או שמא דרך המחשב הנייד? מדובר במידע מהותי, כחלק מהיערכות אותה יש לבצע לצורך התאמה של האתר לדרישות הגולש, בהתאם לתוצאות בגוגל אנליטיקס .
זמן שהייה באתר
באמצעות הכלי הזה ניתן לקבל נתונים אודות כמה זמן שהה כל גולש באתר, ומתי בדיוק עזב. מכך, ניתן להסיק מסקנות ולשפר את האתר בהתאם, כך שזמן השהייה יהיה ארוך יותר ובהתאם לכך האתר יעלה בדירוג התוצאות.
השוואה בין תקופות
באמצעות הכלי הזה ניתן לבצע השוואה בין תקופות, לצורך בחינת התקדמות והסקת מסקנות.