אינטרנט

5 טעויות שעושים קבוע בכתיבת תוכן

5 טעויות שעושים קבוע בכתיבת תוכן

1. לא עשיתם את השיחה מול המראה
התיישבת לכתוב. מצויין. אבל רגע, אבל מה הרעיון המעניין והמיוחד שהטקסט מבטא? איזו הפתעה מחכה לקורא? מה הדבר המיוחד שעומד לקרות כאשר אנשים יגלו את התוכן שכתבת? הטעות הראשונה של כותבי התוכן היא בהגעה מהירה מידי למקלדת. כמה שלבים של חשיבה מקדימה ושיחות עם אחרים על הנושא עשויים לחסוך מעצורים בשלבים שאחרי. החוק הישן עדיין רלוונטי: כדי לכתוב את זה טוב, קודם לעשות את שיחת המראה. כשהמסר משכנע, מרגישים את זה גם בשלב שבו הניסוחים עדיין לא משהו.

2. נזהרים
כולם מדברים על דיוק במסר. אז נכון, חשוב מאוד לכתוב תוכן שנוגע נכון בקהל היעד, משקף בצורה ראויה את המוצר, משחק נכון בכללי המדיה ועוד ועוד. ועכשיו, סימנתם וי על כל הכללים? מצויין. רוב הסיכויים שיצא לכם טקסט בנאלי ומשעמם. יכול להיות שהתוצר הזה בהחלט מספיק טוב עבור המטרה שהוגדרה לפרוייקט אבל תעוזה, חשיבה אחרת ואמירה שאולי תגרום לחלק מהקוראים להתגרד – רק ככה הופכים טקסט למסר זכיר ומשנה מציאות.
אל תעצרו את החשיבה העצמאית והרעיונות היותר פראיים שלכם, כשיש לכם אחד כזה טפחו אותו ותנו לו את הלגיטימציה.

3. הופכים לאושו
סופרלטיבים למוצר? לא אמין. חנופה כלפי קהל היעד? לא עובד. נכון שכתיבה "מנומסת" יכולה להשרות אווירה חיובית אבל זה עדיין לא פותר את הכותבים מהצורך למצוא מסר מעניין ורלוונטי. קוראים מוכנים שגם יכאיבו להם במידה ויש מאחורי זה לקח שמצדיק את זה. הם רוצים לדעת והדבר שהכי חסר ברשת זה אמת וכנות. אז יחד עם האופטימיות, הפרגון והחיוביות חשוב תמיד לזכור שבסך הכל באתם לתת לאנשים מידע שהם צריכים וגם אם צריך בדרך לגעת בנקודות פחות נעימות, כשזה חלק מדיאלוג בריא צריך לדעת לעשות זאת, ברגישות ובחוכמה.

4. נזהרים מניסוחים חצי מדעיים
הקורא מזהה בשנייה את האמת שמאחורי ניסוחים כמו "יותר ויותר אנשים בוחרים ב…" או  "אחד הדברים המשפיעים ביותר בעשור האחרון…" טענות שאין להן ביסוסים חותמת מתחייבת אינן עובדות ומפילות את האמינות של הטקסט.
מה עושים? כותבים רק את מה שבאמת אפשר לעמוד מאחוריו.

רוצה לקהל הצעה לקידום אתרים? כל מה שצריך זה למלא כמה פרטים קטנים…

5. שוכחים להוסיף נשימה משלכם
"וואו, כזה טקסט רק אתה יכול לכתוב, מרגישים שזה אתה כתבת"  – זו התגובה אליה כדאי לשאוף.
נכון, הכתיבה נועדה לשרת את העסק ואת המוצר, אבל אם אין בה משהו מהצבע והאישיות שלכם, הטקסט נשאר יבש ועירום.
וחוצמזה,  גם את וגם אתה – אתם מותג. אם הטקסט שכתבתם לא מכיל משהו מהאישיות שלכם – לא מיציתם את הפרוייקט.

רוצים לקבל השראה? היכנסו לאתר של כותב תוכן מנוסה ומקצועי, כמו למשל האתר של יוגב בועז, ותעברו על מספר תכנים רק בשביל לקבל "הרגשה" של כתיבה "נכונה" ונטולת הטעויות המצוינות במאמר זה.

בהצלחה!

חייגו עכשיו