דברים שמותר ואסור לעשות כשניגשים לבצע שיווק בפייסבוק

פייסבוק היא ענקית אינטרנט עם מאות מיליוני רשומים מרחבי העולם – ובכל מקום אותו ניתן להעלות על הדעת. פייסבוק הוקם כאתר חברתי, אולם עם הזמן הפך משמש גם כפלטפורמת פרסום פופולארית – פלטפורמה שיכולה לשמש כר חשיפה רחב לקהל גדול של לקוחות פוטנציאליים עבור העסק שלכם.
כבר עברו הימים שבהם הדרכים היחידות לפרסום עסק היו הדבקת מודעות ושלטי חוצות ופרסום ברדיו, בעיתונים ובטלוויזיה; אנו נמצאים כעת בתור הזהב של פלטפורמות הפרסום המקוונות (אינטרנטיות), שאם נוכחותכם העסקית נעדרת מהן – הרי שאתם חשובים כלא קיימים, שהרי קשה לתקשר עם לקוחות פוטנציאליים מחוץ לרשתות החברתיות כיום. בימינו יש לפעול בדרכים שונות ומשונות על-מנת למשוך לקוחות; יש להניע גולשים לפעולה אקטיבית – רישום לתפוצת מייל, הצטרפות לרשימת לקוחות, שמירה על קשר רציף, קבלת משוב מלקוחות ועוד. על-מנת ליישם את אלו נדרשת השקעה הכרוכה בהשקעת זמן וכסף.
פייסבוק מאפשרת לכל חברה לפתוח דף עסקי, לצקת בו תוכן איכותי המשקף את העסק ואת המוצר שלכם ולהגיע למספר גדול של גולשים בזמן קצר יחסית.
יתרונות השיווק בפייסבוק
היתרון הבולט בשיווק בפייסבוק הוא קשר ישיר עם הלקוח. מדובר בפלטפורמה המאפשרת קשר ישיר עם לקוחות ולעניין אותם במבצעים, מוצרים חדשים, חדשות, קבוצות דיון ודרכים נוספים לקרב את הלקוח אל המותג שלכם.
פעולה נכונה בפייסבוק מאפשרת ללמוד את קהל הלקוחות ואת מה שהוא מחפש, ממה הוא מרוצה ומה היה רוצה לשנות או לראות יותר/פחות. זה לא תמיד קשה לפתוח דף עסקי, אולם ניהולו דורש רגישות ללקוח ושמירה על קשר קשוב ואדוק עמו.
תדמית לעסק
יתרון חשוב נוסף לשימוש בפייסבוק כפלטפורמת פרסום: קשר ישיר עם הלקוח שהוא פחות רשמי – עסק המדבר עם הלקוח בגובה העיניים, מה שגורם ללקוח ליצור קרבה ובטחון במוצר שלכם ובכם. עמוד פייסבוק הוא כלי מעולה ליצירת קהילה של חברים בעלי עניין משותף, שהוא העסק שלכם.
איזה סוג של דף כדאי לפתוח – עסקי / מעריצים / קהילה
ההבדל שבין דך קהילה לדף מעריצים הוא בכך שדף מעריצים נועד לפרסום ומיתוג עסק או חברה, ואילו דף קהילה מיועד לדיון בנושא מסוים ללא מימד שיווקי או פרסומי. בנוסף, דף מעריצים נתמך בתוצאות החיפוש ברשת (גוגל ופייסבוק), שלא כמו עבור דף עסקי.
בימינו, על עלייתן קרינן של רשתות חברתיות, כאשר פייסבוק היא המפורסמת שבהן, גם מספר האפשרויות לפרסום ויראלי של העסק גדל. באמצעים מקוונים שונים ניתן להפעיל שיווק חווייתי ואינטראקטיבי, שיווק מפה לאוזן וכל צורת שיווק אחרת המתפשטת באופן ויראלי לקהלים נרחבים נוספים של לקוחות פוטנציאליים.
בימים עברו שיווק ויראלי היה לא יותר ולא פחות משמועה שרצה מפה לאוזן, בין לקוחות שחוו חוויה טובה (או שלילית). ניתן לנצל תופעה חברתית זו של התפשטות שמועות במטה לקדם את המסר השיווקי של העסק שלכם ולגרום לא להתפשט באופן ויראלי. לעיתים לחיצת "לייק" תמימה של גולש אקראי עשוי לחשוף את כל חבריו למסר שלכם.
מספר גדול של סוכנויות שיווק ופרסום עושות מאמצים לייצור קמפיינים מקוריים שמטרתם לעורר שיווק ויראלי, בדגש רב על קידום בפייסבוק של מותגים ועסקים. היצרתיות כאן היא מחוסרת גבולות, כאשר ניתן להשתמש בסרטונים מקוריים ומבדרים ובאפליקציות שונות, ולמעשה כל מה שיכול לחשוף קהלים גדולים של לקוחות פוטנציאליים אליכם ואל המוצר שלכם.
גישה נוספת שהחלה את דרכה לא מזמן היא גישת ניצולם של לקוחות קיימים האוהבים ומעריכים את העסק והשירות או המוצר שהוא מציע והפיכתם למעין שגרירים נאמנים של העסק. למעשה, כל לקוח שהפיק רווח ותועלת מהעסק הרי שהוא הופך באורח כמעט אוטומטי לשגריר. כאשר מעודדים את אותם לקוחות נאמנים להפיץ את דבר קיומכם בקרב חבריו ומכריו, הרי שאתם מצליחים להגיע כך למספר גדול הרבה יותר של לקוחות פוטנציאליים.
מה אסור לעשות כאשר פותחים במבצע שיווקי בפייסבוק?
טעות נפוצה שמפרסמים מתחילים מבצעים בבואם לפרסם עסק בפייסבוק, היא יצירת פרסומות בתשלום בפייסבוק מבלי ללמוד את העניין על בוריו. פרסומים בפייסבוק עשויים לעלות הון תועפות ועדיין לא להוביל לתוצאות המקוות. על מנת לחסוך מעצמכם עוגמת נפש, עדיף שתימנעו מיישום השיטה בעצמכם, עד אשר למדתם כיצד להשתמש בה כראוי.
אולי יעניין אותך גם: