כל מה שאתם חייבים לדרוש מהמתכנת שלכם לפני שאתם בונים אתר חדש

כל מה שאתם חייבים לדרוש מהמתכנת שלכם לפני שאתם בונים אתר חדש

בניית אתר חדש

נראה שכולם יודעים היום כיצד לכתוב קוד, ומלאכת בניית אתרים היא נחלת הכלל. היצע המתכנתים בשוק הוא אינסופי, ולמי שרוצה לעשות זאת בעצמו מציעים טמפלט, שכל מה שיש לעשות בו הוא לבחור צבעים ולהזין תכנים. נשמע פשוט? כן, זה אכן פשוט מאוד. אך מה שרבים לא יודעים, הוא שבניית אתר אינטרנט חייבת להכיל כמה פרמטרים, שיסייעו לכם בקידום שלו ויבנו חוויית משתמש איכותית, שתסייע למאמצי השיווק שלכם. המשיכו לקרוא, וגלו אילו מרכיבים אתם חייבים לדרוש מהמתכנת שלכם לפני שאתם מתחילים לתכנת את האתר, ולא, את מרביתם לא תדעו לעשות לבד!

יריית הפתיחה- אפיון אתר

לפני שניגשים למלאכת התיכנות חשוב לאפיין את האתר, כלומר לקבוע את מטרות האתר, קהל היעד אליו הוא פונה, הפונקציות שהוא אמור למלא ועוד. בעת האפיון ייקבעו ניראות האתר, הצבעים והאייקונים, הפונט וכל מרכיבי העיצוב, שאמורים לבנות כולם יחד את חוויית המשתמש בצורה הטובה ביותר. חוויית המשתמש שתיווצר תקבע באופן ניכר את הצלחת האתר ויכולתו לשווק את העסק שלכם נאמנה. חוויית המשתמש כוללת את סדר הפעולות שהמשתמש יבצע באתר, האינטרקציה שהוא יבצע עם האתר וקלות הניתוב בעת הגלישה באתר. ככל שחוויית המשתמש תהיה טובה ואיכותית יותר, כך האתר יצליח יותר.

איזה סוג אתר מתאים לכם?

אפיון האתר יסייע לכם לקבוע איזה סוג אתר מתאים לעסק שלכם:

[elementor-template id="523"]
  • אתר תדמית – נפוץ בקרב עסקים קטנים, נותני שירות מתחום המקצועות החופשיים כמו עורכי דין, רואי חשבון, סוכני ביטוח, מסעדות, שירותי קייטרינג ועוד.
  • אתר קטלוג – כשהאתר אמור לסייע לסוכנים למכור יותר מוצרים, תוכלו להסתייע באתר קטלוג, שברובו נועד להציג תמונות באיכות גבוהה ותוכן אודות המוצרים המוצגים בתמונות.
  • אתר חנות וירטואלית – חנויות אינטרנטיות מסייעות לסוחרים, משווקים וקמעונאים בכל רחבי העולם להגיע לקהלי יעד נוספים ולהגדיל את המכירות והפעילות העסקית שלהם. באתרים מסוג זה חשוב שיהיה דף סליקה מאובטח וידידותי, שבאמצעותו ניתן יהיה לבצע מכירות.
  • פורטל/ אתר אינדקס – פורטלים נועדו לרכז תחומים מסויימים כמו מקומות בילוי, חנויות פרחים, אנשי מקצוע, מידע סביב תחום מסויים (רפואה/ חקלאות וכדו') ועוד. אלו אתרים שדורשים תפעול שוטף, ובדרך כלל משלבים את ביקורות או דירוג הגולשים.

גמישות חיונית לגלישה איכותית

לא מדובר בתרגילי פילאטיס לאתר, אלא במה שמכונה בקרב אנשי המקצוע "אתר רספונסיבי". הכוונה היא לאתר גמיש, שמתאים לפורמטים שונים של תצוגה, למגוון מסכים ולמכשירים השונים. מאחר ומרבית המשתמשים מגיעים לרשת דרך הטאבלטים והניידים, ומגוון דרכי התצוגה הוא רחב, האתר צריך להתאים לכולם, אחרת התמונות יופיעו ברזולוציה נמוכה או שיהיו חתוכות, וגם התוכן לא יהיה נוח לצפייה ולקריאה.

נגישות היא לא מותרות

חוק הנגישות קובע, כי כל אתר צריך להיות נגיש ללקויי ראייה, כבדי שמיעה ובעלי לקות, שמגבילה אותם להשתמש בעכבר. בין הפרמטרים שיש לקחת בחשבון בעת בניית אתרים חדשים: גופן נוח לקריאה, צבע טקסט בולט על גבי רקע האתר, אפשרות להורדת טפסים, מילוי פרטים וביצוע פעולות באמצעות מקלדת המחשב, אפשרות להורדת תוכנת שמע שתקריא את הכתוב באתר או תתאר את המופיע בו ועוד. באתר של משרד המשפטים ניתן לצפות בכל תקנות החוק המחייבות בעלי אתרים, נכון לאוקטובר 2016.

שיווק היא לא מילה גסה

נכון שבעלי עסקים רבים מפחדים משיווק העסק, אך האמת היא, שאם אינכם משווקים את האתר שלכם בזירה הדיגיטלית, אתם יכולים לוותר עליו, כי סביר להניח שרק אתם (ואמא שלכם) תכירו אותו. מאחר וקיימים אינספור אתרי אינטרנט ברשת, והתחרות על המקומות הגבוהים בדירוג מנועי החיפוש היא אדירה, מומלץ שתהיה לכם אופטימיזציה מלאה לקידום האתר. האופטימיזציה היא למעשה בניית התשתית לקידום שיבוא בתום בניית האתר.

מערכת ניהול ידידותית למשתמש

בהתאם לסוג האתר, ישנם אתרים שדורשים תפעול שוטף, ויש צורך לשנות בהם את התכנים או להזין בהם תכנים נוספים באופן תדיר. לעומתם אחרים מצריכים שינוי מידי פעם לצורך עדכונים קלים או הוספת תמונות, מאמר לבלוג וכו'. בכל מקרה, כדאי שתהיה לכם מערכת ניהול קלה לתפעול, כך שלא תזדקקו למתכנת שלכם עבור כל שינוי קל. בדרך כלל מערכות הניהול הקלות לתפעול מצריכות כמה שעות התלמדות בלבד, ותרגול בסיסי בלבד יעניק לכם את המיומנות הנדרשת לתפעול האתר.

עימוד- לא רק בספרי קריאה

כדאי שהאתר שלכם יכלול מספר עמודים. כשהמשתמש מדפדף באתר וזמן השהייה שלו גדל, גוגל מזהה את האתר שלכם כרלוונטי, וזה מסייע לכם לקדם אותו במנוע החיפוש למקומות גבוהים יותר. וודאו שיש לכם עמוד בית מייצג, דף אודות, בלוג/ דף מאמרים, צור קשר, ודף שירותים/ מוצרים, שמומלץ לחלק לקטיגוריות שונות. לעיתים עבור כל שירות שהעסק מספק מומלץ לפתח דף בנפרד. כמו כן, מומלץ להוסיף, אם יש בכך צורך דף שאלות ותשובות וגלריית תמונות או תיק עבודות/ סיפורי הצלחה. חשוב מאוד שכל דף יהייה מעניין ובעל ערך לגולש, כך שאם הגיע אליו יצפה בו, ולא ינטוש אותו במהירות, כאילו הגיע אליו בטעות- מה שעלול לפגוע בקידום וליצור את האפקט ההפוך.

דילוג לתוכן