קידום אפליקציות: מדריך למתחילים

מי שמתעסק בשיווק באינטרנט, קרי קידום אתרים, יודע שיש כללים ברורים כיצד מבצעים את הקידום. כללים אלו נכתבים כבר מספר שנים, אחת לכמה זמן הם מתעדכנים, אך באופן עקרוני מדובר על כללים שכל מקדם אתרים מכיר ואפשר לומר שמדובר כבר על כללים בסיסיים אשר אי אפשר לקדם ולשווק אתר מסוים מבלי להכיר אותם.
מסוף העשור הראשון של שנות האלפיים נכנס לזירה גורם חדש אותו צריך לקדם, הכוונה לאפליקציות. כידוע, עם הופעת האייפון הראשון, נפתחה זירה חדשה בפני מתכנתים ובתי תוכנה. עולם חדש נוצר. פיתוח אפליקציות, בין אם זה עבור חברות מסחריות, מערכות תקשורת, חברות משחקים, רשתות שיווק, חנויות ועסקים מסוגים שונים וכן עבור גורמים שהיו מעוניינים בפיתוח אפליקציה שאמורה לשרת את צורכי המשתמשים מעצם השימוש בה.
>>> הקליקו לפיתוח אפליקציה בהתאמה אישית
מאחר ומדובר על שוק אשר נמצא בחיתוליו מצד אחד ומצד שני מכיל כמות עצומה של אפליקציות, כמות אשר הולכת וגדלה כל הזמן ומן הסתם, חלק מהאפליקציות נמצאות בתחרות זו עם זו, הרי שכל מי שיש לו אפליקציה שהוא פיתח או כל עסק ומערכת שיש לה אפליקציה משלה, הרי שהם צריכים לדעת כיצד לקדם אותם, כך שיותר ויותר אנשים ירצו להשתמש באפליקציה שלהם ולא באפליקציה של המתחרים.
לפני שנסביר כיצד מתבצע תהליך הקידום, חשוב לומר שיש שני הבדלים בין קידום אפליקציות לקידום אתרים. ראשית, אפליקציות עובדות בזירות מוגבלות, בין אם זה חנות של אפל או חנות של גוגל. לא מדובר על זירת אינטרנט פתוחה. שנית, האפליקציות מתחלקות בין אלה שניתנות בחינם לאלה שיש לשלם עליהן. מן הסתם, האפליקציות בתשלום צריכות לעבוד קשה יותר בשביל שאנשים ירצו להוריד אותן ולשלם עליהם.
כיצד מקדמים אפליקציה
הכלל הראשון הוא תוכן. כמו שאתר אינטרנט מקודם ברשת באמצעות תוכן, כך גם אפליקציה. התוכן יכול להופיע באתר החברה שפיתחה את האפליקציה או שהאפליקציה שייכת לה. התוכן יכול להופיע באתרי אינטרנט שונים, הוא יכול להופיע כתוכן שיווקי באתרים חדשותיים ובאמצעים אחרים.
הכלל השני, פרסום. מדובר על פרסום ממומן באתרי אינטרנט ובמקומות אחרים. אי אפשר לקדם אפליקציות מסוימות מבלי לדאוג לפרסם אותן. זה נכון בוודאי במקרים של אפליקציות שיש תחרות ביניהן לבין אפליקציות אחרות. מטרת הפרסום היא להראות את האפקטיביות של האפליקציה.
הכלל השלישי, למשוך גולשים לאפליקציה באמצעות מאפיינים ייחודים שנמצאים בתוכה. דוגמא טובה, אם עיתון רוצה לדחוף גולשים להוריד את האפליקציה, הוא יכול לפרסם בה כתבות ייחודיות, לייצר שיתופי פעולה עם גורמים מסוימים כך שהם יציעו שירותים מסוימים רק דרך האפליקציה ועוד. בצורה כזו, הגולש ירצה להוריד את האפליקציה וברגע שיעשה את זה, סביר להניח שהוא כבר לא ימחק אותה מהמכשיר שלו.
הכלל הרביעי, לדחוף את האפליקציה בכל מקום בו העסק מפרסם את עצמו, בין אם זה באתר, עמוד פייסבוק, פרסומות בעיתון ועוד.
אולי יעניין אתכם גם:
קידום בגוגל – כל מה שצריך לדעת על קידום אתרים