קידום בגוגל – כל מה שצריך לדעת

כולנו נחשפים למושגים ושירותים שונים הקשורים לשיווק ופרסום באינטרנט: קידום אורגני בגוגל, קידום ממומן בגוגל, סרטוני תדמית, שיווק ברשתות חברתיות ועוד אך לא תמיד מבינים עד הסוף מה כל השיטות הללו אומרות בפועל. אז בחרנו לעשות סדר בבלאגן ולהסביר לכם בפירוט על שיטת הפרסום והשיווק הפופולארית ביותר לעסקים באינטרנט בישראל וגם בעולם – קידום בגוגל, או במילים אחרות- כל מה שאתם צריכים לדעת על איך להופיע ראשון בגוגל.
ראשית כל קיימות שתי שיטות קידום בגוגל, הראשונה היא שיטת הקידום הממומן מה שמכונה בשפה האינטרנטית Pay Per Click. במקרה זה בעל העסק כלומר אתה משלם עבור פרסומת המופיעה בגוגל, בהתאם למילות חיפוש אותן הגדרנו מראש. רק כאשר גולש נתקל במודעה שלך ולחץ בקליק על אותה פרסומת אתה משלם כי זה מראה שנוצר חשיפה כביכול והגולש הגיע אליך כתוצאה מהפרסום. בעבר הפרסומות הללו הופיעו בצידי העמוד אך היום הן מופיעות בראשיתו. המחיר של הפרסומת נקבע בהתאם לפופולאריות של מילת החיפוש אותה בחרת לקדם.
השיטה השנייה היא השיטה בה נעמיק את ההסבר שכן מדובר בשיטת קידום מורכבת המשלבת מגוון מיומנויות, טכניקות ושיטות לביצוע הקידום של האתר במנוע החיפוש גוגל וזוהי שיטת הקידום האורגנית. לכל שיטה יש את היתרונות והחסרונות שלה כמובן. בעוד הקידום הממומן הוא קידום של כאן ועכשיו בכל המובנים, קידום אורגני הוא תהליך ממושך וקבוע אותו צריך מקדם אתרים לבצע עבורכם והתוצאות ייראו רק לאחר תקופה מסוימת.
אז איך קידום בגוגל עובד?
גוגל עושה שימוש בלמעלה מ-200 פרמטרים הקובעים את מיקומם של האתרים השונים הפועלים ברשת. המשמעות של קידום אתרים אורגני היא למעשה אופטימיזציה למנועי החיפוש. מה זה אומר? בשפה פשוטה – בסופו של דבר כשמסתכלים על השורה התחתונה, המטרה של קידום האתר שלכם הינה ליצור תנועתיות לאתר, חשיפה ולגרום לכך שכמה שיותר אנשים יפנו אליכם. ברגע שהעלתם אתר לרשת מה שקורה זה שנוצרת תחרות בין האתר שלכם לאתרים מתחרים.
ההבדל בין תחרות ספורט לתחרות ברשת
ממש כמו שלפני תחרות ספורטיבית יש להישמע להוראות, לחוקי התחרות, לאכול ארוחה טובה ולהתלבש בלבוש מתאים שיסייע לנו בהתמודדות, כך גם בתחרות העסקית ברשת יש להישמע לכללים של גוגל שמה לעשות היא השחקנית החזקה ביותר ברשת. ההבדל בין שתי תחרויות אלה שבעוד תחרות ספורט הינה אירוע חד פעמי , קידום אתרים אורגני הוא תהליך ארוך, קבוע וממושך. תהליך שלא נפסק. בנוסף, בעוד בתחרות ספורט יש רק שלושה מנצחים – מקום ראשון, שני ושלישי, בתחרות האינטרנטית במנוע החיפוש גוגל יש יותרת תוצאות (מספרן משתנה בהתאם לעדכונים שגוגל מבצע).
בשונה מתחרות ספורטיבית בה השופט לרוב יקבע מי המנצח, אצלנו באינטרנט גוגל היא השופטת כאשר המנצח בתחרות נקבע בהתאם לאלגוריתם המתמטי של גוגל בשיתוף עם הקהל. כל דף וכל מילת חיפוש מקבלים ציון במטרה להעניק לגולשים את התוצאות הטובות, המעניינות והאיכותיות ביותר. בכל פעם שיש חיפוש גוגל מנסה להבין לא רק מה אותו גולש מחפש, אלא למה הוא התכוון כך שזה הרבה יותר עמוק ממה שאתם חושבים.
לכל אתר ברשת יש רשימת סעיפים על פיהם הוא נבדק. חלק מהסעיפים התנהגותיים, חלקם טכנולוגיים וכדומה. כאן אנחנו נכנסים לתמונה במטרה להשפיע על קידום האתר שלכם, לנסות ולקבל את הציון הגבוה יותר בכמה שיותר פרמטרים אותם גוגל קבעה.
יש כמה קריטריונים עיקריים עליהם חייבים לשים דגש בשביל קידום בגוגל:
- איכות – תוכן איכותי, תוכן ייחודי, תוכן בעל ערך, תוכן מקורי.
- סמכותיות – גוגל מחפשים קהילת מעריצים סביב אותו מותג, לגרום לשיתופים, לגרום לאנשים להשאיר המלצות, לדבר עליכם וכו מה שאוטומטית מביא לפרמטר השלישי.
- אמון – פרמטר חשוב ביותר לגוגל. אתרים עם ביקורות גרועות נענשים על ידי גוגל.